#adminmenu { background-color: #3C646E; } #wp-admin-bar-edit{ display: none; } #wp-admin-bar-customize{ display: none; } #wp-admin-bar-comments { display: none; } #wp-admin-bar-new-content { display: none; } .logged-in.user-role-vertaler .elementor-general-section{ display: none; } .logged-in.user-role-vertaler #wp-admin-bar-elementor_site_settings{ display: none; } .logged-in.user-role-vertaler #wp-admin-bar-elementor_app_site_editor{ display: none; }

Medewerkersbarometer

Jaarlijks, korter onderzoek bij medewerkers. Alle essentiële thema’s komen (beknopt) aan bod. Mogelijkheid om specifieke thema’s toe te voegen. Ideaal om evoluties op te volgen.

Jaarlijks stoppen we de thermometer in je organisatie

De medewerkersbarometer is een geschikte vorm van medewerkersbevraging wanneer je graag de vinger aan de pols houdt. Jaarlijks krijg je inzicht in de voornaamste sterke punten en aandachtspunten van je organisatie. Op die manier kan je korter op de bal spelen, en ingrijpen indien nodig.

De barometer is een kortere vragenlijst. Naast gesloten vragen is er ook ruimte voor open vragen. De vragenlijst bevat alle belangrijke aspecten van werkbeleving. Er kunnen ook specifieke thema’s worden toegevoegd die voor jouw organisatie van belang zijn. Het extra thema kan elk jaar wijzigen, zodat het aansluit bij de actuele noden. We ondersteunen steeds in een goede vraagstelling, zodat de resultaten van het medewerkersonderzoek relevant en maximaal inzetbaar zijn.

De vragen zijn beschikbaar in verschillende talen. Invullen gebeurt online, maar kan ook op papier.

Wanneer is de medewerkersbarometer best in te zetten?...

Jaarlijks inzicht

Je wenst jaarlijks actuele inzichten te verkrijgen voor jouw organisatie en de verschillende subgroepen

Effect HR-acties meten

Je wenst vorderingen van jouw HR-acties monitoren, zo kan je gerichte actie nemen.

Verschillende thema's

Je wil de mogelijkheid om jaarlijks een ander thema uit te diepen

Flexibel

Je wil een goed evenwicht tussen een éénmalige medewerkersbevraging, maar wenst de frequentie ook haalbaar te houden voor de organisatie.

Hoe gaan we te werk bij een medewerkersbarometer?

Jij geeft aan welke doelen je hebt met het onderzoek, wij adviseren jou qua inhoud en aanpak.

Stap 1: Voorbereiding

  • Vragenlijst afstemmen op maat van de organisatie: welke thema’s moeten meer of minder aan bod komen?
  • Contactgegevens nazien (jaarlijkse update)
  • Ondersteuning bij de communicatie aan medewerkers

Stap 2: Ophalen antwoorden

  • Medewerkers kunnen online of op papier deelnemen
  • Anonimiteit wordt gegarandeerd
  • Gerichte acties voor een sterke respons
  • Jij volgt real-time de respons op in het dashboard

Stap 3: Na het onderzoek

  • Je ontvangt een rapport met de resultaten op organisatie- en teamniveau.
  • Overzicht van sterke punten en verbeterpunten.
  • Vergelijking van resultaten met overige meetmomenten: evoluties worden in kaart gebracht
  • Ontdek hoe je scoort ten aanzien van je sector.
  • Actiegerichte aanbevelingen en aanzet tot acties.

Terugkoppeling

  • Toelichting en bespreking van de resultaten
  • Meerdere momenten mogelijk: projectteam, directieteam, CPBW …
  • Infografiek voor medewerkers: visueel aantrekkelijk overzicht van de voornaamste resultaten
  • Toegankelijk dashboard: alle resultaten met verschillende filtermogelijkheden

Enkele fijne samenwerkingen met organisaties

Communicatie richting je medewerkers

Niet te vergeten… de resultaten communiceren aan je medewerkers. Hierin ondersteunen we graag. Dit kan aan de hand van een aangepaste presentatie of een infographic. Een combinatie is ook steeds mogelijk.

Wat is een infographic?

  • Een samenvatting van de voornaamste resultaten van de medewerkersbevraging op 1 pagina / poster.
  • Visuele weergave aan de hand van aantrekkelijke en goed te begrijpen figuren

Ontdek onze medewerkersbarometer om jouw organisatie te versterken dankzij de ideeën en feedback van je eigen medewerkers.