Een brede scan welzijnsbevraging van alle thema’s die invloed hebben op het welzijn van werknemers, inclusief een psychosociale risicoanalyse. Medewerkers vullen een vragenlijst in over zaken zoals fysiek en mentaal welzijn, werkdruk en collegiale relaties.
Een ‘scan werkbeleving’ biedt inzicht in alle thema’s die van invloed zijn op de werkbeleving. Het biedt je de nodige informatie om aan de juiste knoppen te kunnen draaien. Dit onderzoek is een volwaardige welzijnsbevraging en voldoet aan de voorwaarden van de psychosociale risicoanalyse. De vragenlijst is wetenschappelijk onderbouwd.
De vragenlijst wordt uitgebreid met thema’s die specifiek voor jouw bedrijf of organisatie van belang zijn. Op die manier zijn we zeker dat de resultaten relevant zijn en bijgevolg maximaal inzetbaar zijn.
Deze vragen zijn beschikbaar in verschillende talen. Invullen gebeurt online, maar kan ook op papier.
6 dimensies van werkbeleving komen aan bod. De vragenlijst wordt uitgebreid besproken en aangepast op maat van de organisatie. Zo kunnen bepaalde thema’s meer of minder aan bod komen. Het is ook mogelijk om voor bepaalde doelgroepen binnen de organisatie aangepaste vragen te voorzien.
Je hebt als organisatie nog nooit eerder onderzoek gedaan (nulmeting).
Je wenst een diep inzicht in je organisatie: niet enkel in het algemeen maar ook per afdeling, dienst…
Je dient een psychosociale risicoanalyse te doen.
Je wil weten waar je staat binnen je sector (benchmark)
We gaan voor een maximale ontzorging voor jou als klant. Tegelijk heb je inspraak in zowel de inhoud van de vragenlijst als de manier van werken. Om dit vlot te laten verlopen voorzien we een projectmatige aanpak.
Een medewerkersbevraging geeft je inzicht in de factoren die bijdragen aan werkplezier of –druk. Deze inzichten laten je toe concrete stappen te nemen om de werkbeleving stelselmatig te verbeteren wat op zijn beurt leidt tot een hogere productiviteit, minder verzuim en verloop binnen de organisatie. Tevreden en betrokken medewerkers gaan bovendien hand in hand met een optimale klantentevredenheid.
Onze aanpak is erg hands-on en op maat van jouw organisatie.
De bevindingen vertalen we in toegankelijke rapporten met praktische aanbevelingen die aan duidelijke acties kunnen gekoppeld worden.
Advies: DV.A237876 Opleiding: DV.O237877
Website made with ♡ by Kodalex
Public Minds
Nederweg 12
8870 Izegem